I’m an spanish illustrator based in Madrid, I graduated in Fine Arts from U.P.V Valencia and I also studied at the University of Applied Sciences from Mainz (Germany), I did my intership in Bruxeles and a master of Plastic Art Education at the Complutense University of Madrid, lately I specialize in Shoe Design in Elche. Actually I'm working as a shoe designer.

My work is hand drawn mostly with black pencils, I love graphic novels, comics and old style,a mix between "trashy" and "naif" with tons of humor, you also can guess I work in fashion industry as I love to play with it a lot (patterns, colours, shapes, clothes…)

I’m also a current illustrator of the cinema magazine La Critica NY and I create the feminist blog My erudite pussy with a neurotic woman, the writer crazy mind.

Please feel free to contact me for a commission, a collaboration, or just a chat!

Contact : clarasantospoveda@gmail.com


martes, 29 de diciembre de 2009

Saatshi Gallery

VIERNES 14 DE AGOSTO DE 2009




....el principito es la historia mas bonita jamás contada...
el otro día alguien me pregunto: tu que quieres ser de mayor?
y flipe...

El arte nos provoca sensaciones tan diferentes, yo alucino cada vez que llevo a alguien a ver algo que conozco de antemano para ver sus reacciones y son siempre tan dispares, nunca he visto la misma reacción en ninguna de las personas, siempre me acaban sorprendiendo ellas a mi.
Esta última con las esculturas de viejos en sillas de rueda me recordó a John Mueck, que vi en Berlin y recuerdo que fué la escultura que mas me impresionó en mi vida...después del Beso de Rodin,en el Tate. La cual me ilustraron con amor...
También me resulta curioso como hablé con Juan aquel día el echo de ver como hay arte tan real y como la realidad se distorsiona hasta parecer de plástico.
Gente de plástico, ciudades de plástico, sentimientos de plástico, vidas de plástico...

No hay comentarios: